Dacia Logan
tenta verde
265 lei
Dacia Logan
tenta verde, cu parasolar gri
290 lei
Cielo
tenta verde, cu parasolar albastru
246 lei
Volkswagen Golf IV
tenta verde
407 lei
Volkswagen Golf IV
tenta verde, cu parasolar si senzor
551 lei
Volkswagen Golf V
tenta verde, cu parasolar gri
571 lei
Volkswagen Passat B5
tenta verde, cu parasolar gri
360 lei
Volkswagen Passat B5
tenta verde, cu parasolar gri si senzor
491 lei
Opel Astra F
tenta verde, cu parasolar albastru
266 lei
Opel Astra G
tenta verde, cu parasolar albastru
303 lei
Opel Astra G
tenta verde, cu parasolar albastru
303 lei
Opel Astra G
tenta verde, cu parasolar albastru
303 lei
Opel Astra G
tenta verde, cu parasolar albastru
303 lei
Opel Astra G
tenta verde, cu parasolar albastru
303 lei
Opel Astra G
tenta verde, cu parasolar albastru
303 lei

Geamuri auto / tipuri de sticla

In acest capitol va vom informa cu privire la diferitele specialitati disponibile pentru geamurile utilizate in industria auto.

STICLA SECURIZATA (INTARITA)

Este tipul de sticla cel mai des utilizat la echiparea lunetelor si geamurilor laterale ale masinilor. In caz de spargere, se transforma in cioburi foarte mici reducand astfel riscul ranirii. Procesul de fabricare a sticlei securizate presupune aplicarea unor tratamente speciale sticlei printr-o combinare a incalzirii controlate pana la temperaturi foarte ridicate (>640 ° C) si o racire diferentiata. Ciclul de incalzire este de asemenea utilizat pentru a modela si curba sticla prin diferite procedee.

STICLA LAMINATA (DUPLEX)

Laminarea este o forma de a securiza sticla, in sensul ca doua foi subtiri de sticla se lamineaza, avand la mijloc o foaie de olyvinylbutyral (PVB). In mod normal se utilizeaza la fabricarea parbrizelor, in caz de spargere sticla fiind tinuta pe loc de foaia intermediara, pastrand astfel vizibilitatea de siguranta pentru sofer. Utilizarea sticlei duplex pentru geamurile laterale la autovehicule este in crestere. Sticla plata este curbata in jurul temperaturii de 620°C. La modelarea ei se folosesc diferite procedee incepand cu gravitatia si terminand cu modelarea sub presiune pentru forme mai complexe. Foile de sticla plata astfel modelate sunt apoi racite treptat pana la temperatura ambientala inainte ca folia de PVB sa fie laminata intre ele. In acest stadiu al prelucrarii, folia de PVB este opaca ea devenind transparenta complet la finalizarea procesului de laminare. Aceasta implica indepartarea oricarui aer prins intre foliile de geam prin intermediul unui proces mecanic de vidare urmat de incalzirea piesei intr-un cuptor pana la temperatura de 140°C, la o presiune de 10 to 15 kg/cm2 pentru a finaliza procesul de lipire a celor doua foi de sticla cu foaia de PVB.